Általános szerződési feltételek

Az általános szerződési feltételek (továbbiakban „ÁSZF”) tartalmazzák a vectorLAB Kft. (továbbiakban „Szolgáltató”) által üzemeltetett, https://stronghand.hu címen elérhető Strong Hand Shop weboldal és webáruház (továbbiakban „Webáruház”) használatára vonatkozó feltételeket. Kérjük, csak akkor vegye igénybe a Webáruház szolgáltatásait, amennyiben az ÁSZF minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve!

1.  A Szolgáltató adatai

  • Webáruház neve: Strong Hand Shop
  • Cégnév: vectorLAB Mérnöki és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
    Rövidített cégnév: vectorLAB Kft.
  • Székhely és iroda: 2310 Szigetszentmiklós, Kossuth Lajos utca 3-5.
  • Cégjegyzékszám: 13-09-184789
  • Adószám: 25842513-2-13
  • Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
  • Kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési cím: webshop@stronghand.hu
  • Telefonszám: +36 70 620 3160
  • A szerződés nyelve: magyar
  • A tárhely-szolgáltató adatai: Rackhost Zrt., 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.

 

2.  Alapvető rendelkezések

Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

Jelen ÁSZF 2025. január 2. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult az ÁSZF egyoldalú módosítására a Webáruház felhasználójának (továbbiakban „Vásárló”) a Webáruház felületén történő előzetes értesítése mellett. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 8 nappal a Webáruház felületén közzéteszi.

A Vásárló a Webáruház használatával elfogadja, hogy rá nézve a Webáruház használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes. A Vásárló, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett Webáruház felületére vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a Webáruháznak –  az ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Vásárló nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a Webáruház tartalmának megtekintésére.

A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a Webáruház, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a Webáruház felületén megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

Az elektronikus úton megkötött szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, a szerződés nyelve magyar, magatartási kódexre nem utal. A Webáruház működésével, a megrendelés és a szállítás folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a Szolgáltató az 1. fejezetben megadott elérhetőségeken rendelkezésre áll.

Jelen dokumentum folyamatosan elérhető a Webáruház felületén, a https://stronghand.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek címen.

3.  A szolgáltatás igénybevétele

3.1.  Regisztráció

A Webáruházban történő vásárlásnak nem feltétele a regisztráció. Regisztráció nélkül is tud a Vásárló megrendelést leadni.

Amennyiben a Vásárló regisztrálni kíván, akkor azt a menüsorban található felhasználó ikonra kattintva, illetve a vásárlási folyamat során megjelenő regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével teheti meg. A regisztráció során az alábbi adatokat kötelező megadni a Szolgáltató részére.

  • Email cím
  • Jelszó

Ha a Vásárló minden kötelező adatot megadott, akkor a „Regisztráció” gombra kattintva véglegesítheti regisztrációját. A Szolgáltató a Vásárlót a Webáruház felületén keresztül, illetve emailben is értesíti a regisztráció sikerességéről.

A Vásárló jogosult regisztrációjának törlését bármikor kezdeményezni a webshop@stronghand.hu email címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. A Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből, ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

A felhasználói hozzáférési adatok (különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben a Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát. Ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.

A Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

3.2.  A megrendelés folyamata

A megjelenített termékek elsősorban online, a Webáruház oldalain keresztül rendelhetők meg. Sikertlelen online rendelésleadás esetén a Vásárló megrendelési szándékát az 1. fejezetben megadott elérhetőségeken is jelezheti.

A Vásárló a termékeket az egyes termékkategóriák oldalain böngészheti, illetve a menüsorban található keresőmező segítségével keresheti. A termékkártyákon látható „Kosárba” gomb segítségével 1 db termék kosárba helyezhető. Ha egy terméknek többféle variációja létezik, a „Részletek” gomb megnyomásával a Vásárló a termékoldalra kerül. A termékoldal ezenkívül a termékkártyán látható fotóra, illetve terméknévre történő kattintással is megjeleníthető.

A termékoldalon megtalálhatók a termékek fotói, jellemzői és műszaki adatai. Többféle termékvariáció esetén a „Cikkszám” kiválasztásával a megfelelő variáció műszaki adatai kerülnek megjelenítésre. A termékoldalon látható továbbá a termék bruttó és nettó vételára, valamint a raktárkészlet információ is.  A termék a kívánt mennyiség megjelölése után a „Kosárba” gomb segítségével kosárba helyezhető. Fontos, hogy a termék akkor is kosárba rakható, ha a Szolgáltató raktáráról nem áll rendelkezésre a kért mennyiség. Ebben az esetben a megrendelés elküldése után a Szolgáltató a hiányzó mennyiség beszerzését azonnal megkezdi.

A Vásárló a kosár mindenkori tartalmát a menüsorban látható kosár ikonra mutatással ellenőrizheti. A lenyíló ablakban megjelenítésre kerül a kosárban található termékek megnevezése, mennyisége, bruttó vételára és a kosár teljes értéke. Termék törlése a kosárból a megnevezés melletti „X” gomb megnyomásával történik. A „Kosár” gomb megnyomásával a Vásárló a Kosár oldalra, a „Pénztár” gomb segítségével pedig a Pénztár oldalra léphet.

A Kosár oldalon a Vásárló módosíthatja a megrendelni kívánt termék mennyiségét, illetve a termék ikonja melletti „X” gombra kattintva törölheti az adott tételt a kosárból. Amennyiben a Vásárló további termékeket szeretne még vásárolni, a „Vásárlás folytatása” gomb megnyomásával folytathatja a böngészést. Ha nem szeretne további termékeket vásárolni, egy utolsó ellenőrzést követően a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával léphet a fizetési oldalra.

Ha a Vásárló nincs belépve a felhasználói fiókba, a Pénztár oldalon kiválaszthatja, hogy regisztrációval vagy regisztráció nélkül kívánja-e folytatni a vásárlási folyamatot.

A Vásárlónak meg kell adnia a számlázási címet, a szállítási címet (amennyiben ez különbözik a számlázási címtől), a szállítási módot, valamint a fizetési módot. A „Megjegyzés” mező kitöltésével a Vásárló jelezheti a Szolgáltató felé egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

A Vásárló a megrendelés elküldése előtt köteles

Ha a Vásárló minden adatot rendben talált, akkor a lap alján található „Megrendelés” gombra kattintva tudja megrendelését elküldeni a Szolgáltató részére. A Szolgáltató a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen és emailben is értesíti a Vásárlót, amelyben megrendelésének száma is megtalálható.

A megrendelés elküldése a Vásárló számára fizetési kötelezettséget jelent. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és a visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A megrendelésről a Vásárló elektronikus számlát kap, amelyet a Szolgáltató emailben küld el.

3.3.  Szállítási módok

A Szolgáltató által biztosított aktuális szállítási módok és azok költségei a Vásárlói tájékoztató oldalon találhatók.

A Vásárló köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és a csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni. Sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt a Szolgáltató nem fogad el. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

3.4.  Fizetési módok

3.4.1.  Utánvét

A Vásárló a megrendelés értékét a csomag kézhezvételekor tudja kiegyenlíteni.

3.4.2.  Banki átutalás

A Szolgáltató a raktárkészletről hiányzó termékek beszerzése és a csomag összeállítása után emailben küldi el a Vásárló számára az átutaláshoz szükséges információkat, mint a bankszámla száma, illetve a hivatkozási szám. A Szolgáltató a csomagot a megrendelés értékének jóváírását követően küldi el.

3.4.3.  Online bankkártyás fizetés

A Szolgáltató a raktárkészletről hiányzó termékek beszerzése és a csomag összeállítása után emailben küldi el a Vásárló számára az online bankkártyás fizetéshez használható linket. A Vásárló ezután a megrendelés értékét az online fizetési szolgáltatás biztonságos felületén keresztül tudja kiegyenlíteni.

A fizetési módokról bővebb információ a Vásárlói tájékoztató oldalon található.

3.5.  Adatbeviteli hibák javítása

A Vásárló a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Törölni tud a kosárból, vagy meg tudja változtatni a mennyiségeket a 3.2. fejezetben leírtak szerint.

3.6.  Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus email útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló email tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, árát, a szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.

Ez a visszaigazoló email a Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre a Szolgáltató és a Vásárló között.

A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg a Szolgáltatótól az elküldött megrendelésére vonatkozó visszaigazoló emailt. A Vásárló felelőssége, hogy ellenőrzi az általa használt levelezőrendszer spam beállításait, illetve a különböző automata mappákat, mert a visszaigazoló levél ezek miatt elkerülheti figyelmét.

Ha a Vásárló a megrendelését már elküldte a Szolgáltató részére, és hibát vesz észre a visszaigazoló emailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt megrendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben, valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

4.  A megrendelések feldolgozása, teljesítés

A Vásárlónak bármilyen időpontban lehetősége van megrendelést leadni, de a megrendelések feldolgozását a Szolgáltató csak munkanapokon kezdi el.

A Webáruházban a termékek akkor is megrendelhetők, ha a Szolgáltató raktáráról nem, vagy csak részben áll rendelkezésre a kért mennyiség. A raktárkészletről rendelt tételeket a Szolgáltató általános esetben 3 munkanapon belül szállítja. A hiányzó termékeket a Szolgáltató európai raktárról szállítja, amely leterheltségétől függően rendszerint 5-8 munkanapot vesz igénybe. Amennyiben a Vásárló a Szolgáltató raktárkészletét meghaladó mennyiségben adja le megrendelését, a Szolgáltató a megrendelést a hiányzó termékek európai raktárról történő beérkezését követően teljesíti, egy csomagküldéssel.

A Szolgáltató jogosult a Webáruház működésében olyan időszakokat kijelölni, amelyekben a megrendelések feldolgozását és teljesítését határozott időre szünetelteti. A Szolgáltató erről a Vásárlót a Webáruház felületén egyértelműen tájékoztatja.

Ha a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, erről a Vásárlót haladéktalanul tájékoztatja. A Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészében. Részben történő teljesítés kizárólag a Vásárlóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.

A Szolgáltató jogosult a megrendelt termékek vételáráról részben vagy teljes egészében előlegszámlát kiállítani, amennyiben azok a Szolgáltató saját raktáráról nem elérhetők. Ebben az esetben a Szolgáltató a hiányzó termékek beszerzését az előleg összegének jóváírását követően kezdi meg.

5.  A termékek ára

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát (bruttó árak), azonban nem tartalmazzák a szállítás díját. A megrendelési folyamat során a Webáruház jelzi a pontos szállítási díjat. A termékekre a megrendelt mennyiségtől függetlenül csomagolási költség nem kerül felszámításra.

A Webáruház felületén a Szolgáltató részletesen feltünteti a termékek nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek illusztrációként szerepelnek, eltérhetnek a valóságtól. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

Ha a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után a Szolgáltató azonnal tájékoztatja a Vásárlót az új adatokról. A Vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetősége van arra, hogy elálljon a szerződéstől.

A Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árakért. Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket a Webáruházban hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár feltüntetése esetén a Szolgáltató telefonon vagy emailben felveszi a Vásárlóval a kapcsolatot, és felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. Ezen információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket, vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül eláll a szerződéstől.

Amennyiben kedvezményes ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Vásárlókat az akció részleteiről és annak pontos időtartamáról.

6.  Elállás joga

Az e fejezetben foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (továbbiakban „Fogyasztó”).

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződéstől elállni a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül. A Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) jelen ÁSZF 1. fejezetében feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (akár a 14. napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató jelen ÁSZF 1. fejezetében feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 15 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 15 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta ezen költségek viselését. A Szolgáltató azonban nem vállalja sem a visszaszállítás megszervezését, lebonyolítását, továbbá nem vállalja át a Fogyasztótól a termék visszajuttatásának költségét sem. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállással kapcsolatosan a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 15 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a kiszállítási költséget is, amennyiben a Fogyasztó a teljes megrendeléstől elállt. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg meg nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte. A kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. Ez utóbbi visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését, amennyiben a Fogyasztó gyakorolja elállási jogát.

A Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak.

7.  Szavatosság

7.1.  Kellékszavatosság

A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet.

Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. A 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a Szolgáltató számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

A Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A szerződés teljesítésétől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

7.2.  Termékszavatosság

A termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – a 7.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. A Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Vásárló a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a Szolgáltató által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék Szolgáltató általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.

A Vásárló termékszavatossági igényét a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba;
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhectő;
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

8.  Jótállás

Hibás teljesítés esetén a Szolgáltató jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített, és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Vásárlónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Jótállási jogokat kizárólag fogyasztónak minősülő Vásárló érvényesíthet.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati útmutató hibájára vezethető vissza);
  • rendeltetésellenes használat, a használati útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása;
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás;
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vásárló elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet. Ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit figyelembe véve nem tudta teljesíteni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a Vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. A garancia ideje alatt a rendeltetésszerű használat mellett előforduló hibák kijavítására a Szolgáltató vállalkozik.

A Vásárlót nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül a Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik. A jótállás tehát nem érinti a Vásárló jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

9.  Jogérvényesítési lehetőségek

9.1.  Szavatossági, jótállási igény bejelentése

A Vásárló a szavatossági, jótállási igényeit az 1. fejezetben meghatározott elérhetőségeken keresztül jelentheti be a Szolgáltató felé. A Szolgáltató a Vásárló nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesz fel. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Vásárló rendelkezésére bocsátja.

Ha a Szolgáltató a Vásárló szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – 5 munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Vásárlót.

A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 5 évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.

9.2.  Panaszkezelés rendje

A Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Vásárló teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az 1. fejezetben feltüntetett elérhetőségeken terjesztheti elő.

A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására a panasz jellegéből adódóan nincs lehetőség, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet a panaszra tett érdemi válaszával együtt 5 évig megőrzi. A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

9.3.  Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval történő tárgyalások során nem rendeződik, a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára.

  • Panasztétel a Fogyasztóvédelmi Hatóságnál
  • Békéltető Testület eljárásának kezdeményezése
  • Bírósági eljárás kezdeményezése

A Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

10.  Felelősség

A Vásárló a Webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért, a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

A Szolgáltató kizár minden felelősséget a Webáruház használói által tanúsított magatartásért. A Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Webáruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. A Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, a Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A Vásárló által a Webáruház használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A Webáruház oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az internet globális jellege miatt a Vásárló elfogadja, hogy a Webáruház használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve köteles eljárni. Amennyiben a Webáruház használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag a Vásárlót terheli a felelősség.

Amennyiben a Vásárló a Webáruház felületén kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

11.  Szerzői jogok

A Webáruház egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. A Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított használója a Webáruházon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Webáruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Webáruház tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása kizárólag magáncélú felhasználás céljából, vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

Jelen dokumentumban kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Webáruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Vásárlónak a Webáruház felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek használatára, hasznosítására. A Webáruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a „Strong Hand Shop” névre, a „stronghand.hu” domain névre, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad. Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

A Webáruház használatával a Vásárló elfogadja, hogy a Webáruház szolgáltatásainak igénybevétele során a Vásárló által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatkezelési tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.

12.  Tulajdonjog fenntartása

A vételár teljes kifizetéséig a termékek a Szolgáltató tulajdonában maradnak. Ha a termékek a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerülnek, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

13.  Vegyes rendelkezések

A Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

Ha jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Amennyiben a Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez vagy kikötéséhez, nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

14.  Adatvédelem

A webáruház Adatkezelési tájékoztatója ezen az oldalon érhető el.